دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

ترندهای دکوراسیون در سال 2018

ترندهای جدید دکوراسیون در سال ۲۰۱۸

 

هر سال جدید با طرح ها و رنگ های مد جدید همراه است. مد دکوراسیون که توسط موسسه های متعدد و طراحان خوش ذوق تعریف می شود، مورد علاقه افراد و خانواده های زیادی است. در این مقاله، به رنگ ها و سبک های مد ۲۰۱۸ می پردازیم و آنچه را که از مد کنار رفته نیز معرفی می کنیم.

رنگ های مد سال ۲۰۱۸

با اینکه بنقش رنگ سال ۲۰۱۸ است، اما چند رنگ و ترکیب رنگی دیگر نیز برای دکوراسیون در نظر گرفته شده که در زیر به آن می پردازیم:

اسطوخودوسی

اسطوخودوسی در واقع یاسی مایل به طوسی است که نسبت به یاسی و بنفش روشن تر و سردتر است. با توجه به اینکه بنفش به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ انتخاب شده، این تناژ بنفش (اسطوخودوسی) در دکوراسیون کاربرد بیشتری دارد. اسطوخودوسی را می توان در کنار سفید، بژ، شامپاینی و طلایی به کار برد.

   

کنتراست رنگ ها

از دیگر ترندهای دکوراسیون سال ۲۰۱۸، به کار بردن رنگ های متضاد در کنار یکدیگر است که یکی از روش های ترکیب رنگ است. به کار بردن سفید و سیاه، رنگ های مکمل (زرد و بنفش، سبز و قرمز، آبی و نارنجی) یا رنگ های اصلی (زرد، قرمز، آبی) در کنار هم، چند روش ایجاد کنتراست در دکوراسیون است.

طلایی برنجی

همانطور که می دانید، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، رز گلد در دکوراسیون و لوازم تزئینی طرفدار زیادی داشت. ولی در سال ۲۰۱۸، رنگ طلایی برنجی و شامپاینی جای طلایی، نقره ای و رز گلد را گرفته است. تصاویر زیر را ببینید:

      

 

سبک تزئینات دکوری مد ۲۰۱۸

طرح های گرد

اشکال هندسی امروز کاربرد زیادی دارند و یکی از آن ها، شکل هندسی گرد است. می توانید طرح پارچه کوسن مبلمان، کاغذدیواری و قسمتی از پرده را خال خالی انتخاب کنید. همچنین استفاده از لوازم آشپزخانه منحنی شکل، انتخاب خوبی است.

عناصر طبیعی

استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون همیشه طرفدار داشته است. دلیل تنوع سنگ های طبیعی و سنگ های آنتیک نیز همین است. در سال ۲۰۱۸، استفاده از عناصر طبیعی ۲۶ درصد افزایش داشته است. انتخاب لوازم و مبلمان چوبی نیز روش دیگری از به کار بردن عناصر طبیعی در خانه است. از عناصر طبیعی در دکور حمام نیز استفاده می شود.

مبل مخملی

پارچه مخمل یکی از مدهای دکوراسیون ۲۰۱۸ است. پارچه مخمل نه تنها شیک و نرم است، بلکه تمام رنگ های آن زیباست. مبلمان مخمل نه تنها در رنگ های خنثی و سرد مثل طوسی، آبی و سورمه ای زیباست، بلکه تنها مبلمانی است که رنگ های گرم آن (مثل خردلی، زرد و قرمز) نیز زیبا و قابل استفاده است.

کاغذ دیواری

در ۱۰ سال گذشته، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، افزایش زیادی داشته است. در سال ۲۰۱۸ نیز، سبک و رنگ های جدید کاغذ دیواری ارائه شده است. رنگ های روشن مثل طوسی و سفید و مدل های ساده کاغذ دیواری در سال ۲۰۱۸ محبوبیت بیشتری دارد. آلبوم های کاغذ دیواری ۲۰۱۸ را در لینک های زیر مشاهده کنید:

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ مدرن سنس

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ آرت دکو

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ eight

پارکت و لمینت کف

یکی از ترندهای دکوراسیون ۲۰۱۸، پارکت- لمینت است. لمینت کف به دلیل استحکام بالا، طول عمر زیاد و زیبایی و تنوع در طرح و رنگ، کم کم جایگزین سایر متریال کف از جمله سنگ سرامیک می شود. در لینک زیر می توانید انواع مختلف پارکت لمینت را مشاهده کنید:

پارکت لمینت ۲۰۱۸

   

 

گیاهان طبیعی

وجود گیاه در خانه و اتاق خواب فضا را شاداب و هوا را تمیز می کند. وجود گیاهان سبز همچنین تاثیر مثبت و عمیقی بر روحیه افراد دارد و از نظر روان شناسی، انگیزه افراد را افزایش داده و انرژی را بیشتر می کند.  خوشبختانه در سال ۲۰۱۸، استفاده از گیاهان طبیعی در خانه، رو به افزایش است.

طراحی سقف

شما ممکن است استفاده از کاغذ دیواری، نقاشی، گچ بری و یا هر بافت دیگری را برای طراحی سقف منزل خود انتخاب کنید. بهتر است بدانید توجه به طراحی سقف در سال جاری ۳۱ در صد افزایش یافته است. پس اگر دکوراسیون شما ساده است و رنگ های کمی در آن به کار رفته، می توانید با طراحی سقف به دکوراسیون جانی تازه ببخشید.

 

مدهای دکوراسیونی که در سال ۲۰۱۸ جایی ندارد

تُن های لایت صورتی، کابینت های دو رنگ و لوازم دکوری برنجی همگی قرار است در سال ۲۰۱۸ حرف زیادی در دکوراسیون داشته باشند. اما در برابر آن، برخی مدها هستند که کم کم کنار می رود. با استفاده از نظر برخی متخصصان دکوراسیون، آنچه را که در سال ۲۰۱۸ جایی در دکوراسیون ندارد، معرفی کنیم:

لامپ های کلاسیک

لامپ های طرح دوران ادیسون طی سال های اخیر یکی از بزرگترین مدهای نور پردازی بود. اما طراحان دکوراسیون بر این عقیده هستند که دیگر زمان آن رسیده که استفاده از آنها را کنار بگذاریم. شاید شما هم دوست داشته باشید از وسایل قدیمی که رنگ و بوی کلاسیک به دکوراسیون خانه می دهد، استفاده کنید. اما این مدل لامپ، مخصوصا در فضاهایی مانند کافی شاپ بیش از حد استفاده شده و دیگر زمان آن رسیده که متفاوت شوید.

کانترهای گرانیتی

با اینکه از کانترهای گرانیتی در بیشتر آشپزخانه ها استفاده می شود، اما برخی شروع به استفاده از جایگزین های کم هزینه تر و زیباتر کرده اند. مثل سنگ کوارتز. گرانیت با دوام تر از کوارتز است. اما زیبایی کوارتز را ندارد.

شلف های باز

شلف های باز در عکس عالی است. همچنین اگر در جایی استفاده شود که بسیار مرتب و کم وسیله است، می تواند جذاب باشد. اما در زندگی کاربردی نیست. اولا، لوازمی که در شلف می گذاریم بیشتر از آن است که شلف مرتب باشد. ثانیا، به مرور گرد و خاک روی وسایل داخل شلف می نشیند و نیاز به نظافت دائمی دارد.

رز گلد

رز گلد رنگی زیبا و گرم است. این رنگ در چند سال اخیر بسیار مد بود. ولی استفاده بیش از حد از آن باعث شد در سال جدید کنار گذاشته شود. امسال مردم بیشتر به سمت رنگ های مات و میکس متال رو آورده اند. رنگ های برنزی، برنجی و طلایی برنجی نیز از رنگ های مد ۲۰۱۸ است.

  

استفاده از چوب های قدیمی

گاهی چیزهای خوب نیز کنار گذاشته می شوند. با اینکه احیای چوب های قدیمی و استفاده از آنها در دکوراسیون به نفع محیط زیست است، اما کمی بیش از حد از آن استفاده شده. به همین دلیل، با اینکه وسایل و مبلمان چوبی از ترندهای دکوراسیون ۲۰۱۸ است، اما چوب های قدیمی و پتینه دیگر جایی ندارد.

 

منابع:

دکوراسیون آرکس

بیتوته

بدونیم

آی هوم