دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

قیمت کاغذ دیواری

 قیمت کاغذ دیواری

 

در تصمیم به خرید هر کالایی قیمت آن نقش مهمی دارد. کاغذ دیواری که بیشتر به عنوان یک کالای لوکس مطرح است تا یک کالای اساسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که طرح و جنس کاغذ دیواری تنوع زیادی دارد، انواع مختلف کاغذ دیواری قیمت های متفاوتی دارند.

قیمت کاغذ دیواری را سه عامل اصلی جنس، اندازه رول و کشور تولید کننده مشخص می کند. قیمت تمام نمونه کاغذ دیواری های موجود در یک آلبوم با هم یکسان است. یعنی طرح و رنگ کاغذ دیواری در تعیین قیمت آن نقشی ندارد.

 

جنس کاغذ دیواری و قیمت کاغذ دیواری

مطمئنا هر چه کیفیت جنس کاغذ دیواری بهتر باشد، قیمت آن بیشتر است. جنس کاغذ دیواری انواع مختلف دارد.

* بعضی کاغذ دیواری ها بسیار نازک و از جنس کاغذ هستند و قابلیت شستشو ندارند. مرغوبیت این کاغذ دیواری ها بسیار پایین است و به راحتی پاره می شوند. عمر مفید چنین کاغذدیواری هایی بسیار پایین است و دوام چندانی ندارند. قیمت این نوع کاغذ دیواری ها که تماما تولید کشور چین است بسیار پایین است. یعنی هر رول 5 مترمربعی آن، 20 تا 30 هزار تومان قیمت دارد.


* گروه دیگری از کاغذ دیواری ها تولید چین ولی با کیفیت متوسط هستند. گرچه این کاغذ دیواری ها نیز قابل شستشو نیستند و در تولید آن PVC و وینیل (ماده ای که باعث قابلیت شستشو کاغذ دیواری می شود) به کار نرفته است، ولی ضخامتی بیش از گروه اول داشته و طول عمر بیشتری دارند. قیمت این کاغذ دیواری ها 40 تا 70 هزار تومان در ازای هر رول است.


* گروه سوم کاغذ دیواری های بسیار مرغوب با قابلیت شستشو هستند که در کشورهای مختلف تولید می شود. کاغذ دیواری های درجه یک چینی و کاغذ دیواری های کره ای جز این گروه هستند. این کاغذ دیواری ها با توجه به کیفیت بالایی که دارند، به صرفه بوده و قیمت مناسبی دارند. ضخامت کاغذ دیواری بالا است، احتمال پارگی آن کم است و کاملا قابل شستشو است. قیمت این کاغذ دیواری ها در ازای هر رول 5 مترمربعی، 80 تا 100 هزار و در ازای هر رول 16 مترمربعی 250 تا 280 هزار تومان است.


* گروه آخر کاغذ دیواری های اروپایی و برندهای معروف هستند که قیمت های بسیار بالایی دارند. گرچه با توجه به استانداردهای محیط زیست، هیچ کارخانه ای کاغذ دیواری اجازه تولید در خاک اروپا را ندارد، ولی بسیاری از برندهای بزرگ اروپایی مثل اسپیریت، روبرتو کابالی و ورساچه کاغذ دیواری های خود را در چین و با کیفیت بالا و تحت لیسانس کشور خود تولید می کنند. این کاغذ دیواری ها کیفیت بالا و طراحی های زیبایی دارند. قیمت هر رول 5 مترمربعی از این کاغذ دیواری ها حدود 500 هزار تومان است.

 

 کاغذ دیواری ورساچه ایتالیا image

 

کاغذ دیواری ورساچه ایتالیا image

 

اندازه رول کاغذ دیواری و قیمت کاغذ دیواری

بدیهی است که هرچه یک رول کاغذ دیواری بزرگتر باشد، قیمت آن بالاتر می رود. رول های کاغذ دیواری در سه اندازه استاندارد 5 مترمربع، 7 مترمربع و 16 مترمربع تولید می شود. اکثر کاغذ دیواری های موجود در بازار ایران که تولید چین است، 5مترمربعی است. کره جنوبی که یکی از بهترین کیفیت های کاغذ دیواری را ارائه می کند، رول کاغذ دیواری 16 مترمربعی تولید می کند. هرچه اندازه رول کاغذ دیواری بیشتر باشد، قیمت هر مترمربع آن کمتر می شود. به همین دلیل کاغذ دیواری هایی که در رول های بزرگ کاغذ دیواری بسته بندی شده اند، از نظر قیمت به صرفه تر است.

 

قیمت یک رول کاغذ دیواری

 

 

کشور سازنده کاغذ دیواری و قیمت کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری های ساخت کشورهای اروپایی مثل آلمان، ایتالیا و بلژیک اگر واقعا اصل باشد، گران ترین کاغذ دیواری های بازار است که قیمت بالای آن به دلیل کیفیت بالا و برند تولید کننده کاغذ دیواری است.

پس از کاغذ دیواری های برندهای معروف، کاغذدیواری های درجه یک چینی و کاغذ دیواری های ساخت کره جنوبی بالاترین قیمت را دارند.

کاغذ دیواری های معمولی چینی و ایرانی و پس از آن کاغذ دیواری های کم ضخامت و نازک چینی کم ترین قیمت را دارند.

 

کاغذ دیواری ایتالیایی روبرتوکابالی image  کاغذ دیواری ایتالیایی روبرتوکابالی image

 

مقایسه قیمت کاغذ دیواری های مختلف

همانطور که گفته شد رول های کاغذ دیواری با اندازه های مختلف ارائه می شود. قیمت کاغذ دیواری نیز در ازائ هر رول است. به همین دلیل هنگام انتخاب کاغذ دیواری، برای مقایسه قیمت کاغذ دیواری های مختلف باید قیمت هر مترمربع کاغذ دیواری را بدانید و با هم مقایسه کنید. در زیر روش محاسبه قیمت هر مترمربع کاغذ دیواری آورده شده است:

 

محاسبه قیمت هر متر مربع کاغذ دیواری:
*
قیمت یک رول کاغذ دیواری مورد نظر خود را از فروشنده سوال کنید.
 *
از فروشنده سوال کنید که یک رول کاغذ دیواری مورد نظر شما چند متر مربع دیوار را پوشش می دهد.
 *
قیمت مترمربع کاغذ دیواری =  (تعداد مترمربعی که کاغذ دیواری پوشش می دهد) / (قیمت یک رول کاغذ دیواری)

 مثال: وقتی قیمت یک رول کاغذ دیواری 16 مترمربعی 270 هزار تومان باشد، قیمت هر مترمربع از آن برابر است با:

17000=16/270000 تومان

به این ترتیب می توانید قیمت کاغذ دیواری های مختلف به راحتی با هم مقایسه کنید.

 

قیمت نصب کاغذ دیواری

همانطور که در مقاله نصب کاغذ دیواری گفته شد، نصب کاغذ دیواری کاری تخصصی است که توسط نصاب کاغذ دیواری انجام می شود. به همین دلیل خریدار کاغذ دیواری نمی تواند خود آن را نصب کند و باید برای نصب آن هزینه ای جداگانه به نصاب پرداخت کرد. قیمت نصب کاغذ دیواری نیز مانند کاغذ دیواری بر حسب رول مشخص می شود. نصب رول های کوچکتر کاغذ دیواری ارزان تر از رول های بزرگ 16 متری است. نصب هر رول کوچک کاغذ دیواری به صورت حرفه ای 12 تا 20 هزار تومان هزینه دارد. قیمت نصب رول های بزرگ 45 تا 50 هزار تومان است.