دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

انتخاب و خرید کاغذ دیواری

 خرید کاغذ دیواری

 

شاید یکی از لذت بخش ترین کارها تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا ایجاد یک دکوراسیون جدید برای فروشگاه، تالار، رستوران یا کافی شاپ باشد. اگر خودتان تغییر دکوراسیون را به عهده دارید یا طراحی هستید که به صورت حرفه ای قصد انجام این کار را دارید، حتما به سراغ خرید کاغذ دیواری خواهید رفت. از آنجا که تنوع طرح کاغذ دیواری بسیار زیاد است، انتخاب آن سخت می شود. در این مقاله هر آنچه را برای خرید کاغذ دیواری لازم است بدانید، آورده شده است.

 

فروشگاه کاغذ دیواری

کاغذ دیواری به صورت حضوری در فروشگاه های کاغذ دیواری و به صورت آنلاین در اینترنت به فروش می رسد. با جستجو در اینترنت می توانید نمونه های مختلف کاغذ دیواری را مشاهده کنید. ولی از آنجا که جنس کاغذ بسیار مهم است و عکس به هیچ وجه نمی تواند رنگ و طرح کاغذ دیواری را به طور کامل نشان دهد، توصیه می شود که خرید کاغذ دیواری را حضوری انجام دهید.

 

فروشگاه کاغذ دیواری image

فروشگاه کاغذ دیواری image

 

هر فروشگاه کاغذ دیواری تعداد زیادی آلبوم کاغذ دیواری دارد که هر کدام بیش از 50 طرح  و رنگ مختلف کاغذ دیواری را شامل می شود. اگر طرح یا رنگ خاصی مد نظر شما است، حتما آنرا با فروشنده در میان بگذارید تا شما را در انتخاب کاغذ دیواری راهنمایی کند.

 

آلبوم کاغذ دیواری  image

 

در یک فروشگاه کاغذ دیواری معمولا سایر متریال دکوراسیون مثل پارکت-لمینت، قرنیز، دیوارکوب و سنگ آنتیک هم به فروش می رسد. به دلیل تنوع و حق انتخاب زیادی که در خرید کاغذ دیواری وجود دارد، انتخاب کاغذ دیواری ممکن است چند ساعت طول بکشد. سعی کنید این زمان را از قبل در نظر گرفته و در کمال آرامش خرید کنید.

 

 فروشگاه پارکت لمینت image

 

انتخاب کاغذ دیواری

در انتخاب کاغذ دیواری این مشخصه ها را در نظر بگیرید:

 

1-    جنس کاغذ دیواری/ کیفیت کاغذ دیواری

مطمئنا کیفیت جنس در هر کالایی اهمیت زیادی دارد. ولی این اهمیت در کاغذدیواری به مراتب بیشتر است. چراکه یک کالای ماندگار است و معمولا یک کاغذ دیواری را حداقل 5 سال نگه می دارند. اگر کیفیت کاغذ دیواری خوب نباشد، خیلی زود پاره شده و دوده می گیرد و نمی توان مدت زیادی آنرا نگه داشت. پس هنگام خرید کاغذ دیواری به کیفیت جنس آن دقت کنید و توجه داشته باشید که با کمی پرداخت بیشتر در طولانی مدت هزینه کمتری متحمل خواهید شد.

چه جنس کاغذ دیواری مناسب است؟

*      کاغذ دیواری های جنس پی وی سی (PVC) که روکش وینیل دارند، کیفیت بالایی دارند. روکش وینیل به کاغذ دیواری قابلیت شستشو اضافه می کند که بسیار مهم است.

*       تکنولوژی نانو که در ساخت کاغذ دیواری به کار می رود، باعث می شود که کاغذ دیواری دوده و خاک جذب نکند و رنگ آن تغییر نکند.

*       بعضی از کاغذ دیواری ها ضد خش هستند. ویژگی ضد خش بودن کاغذدیواری به این معناست که به راحتی پاره نمی شود. صرفا در اثر برخورد یک وسیله تیز مثل قیچی ممکن است پاره شود.

*       یکی از نکات دیگری که هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، "گرم کاغذ دیواری" است. این ویژگی، ضخامت کاغذ دیواری را مشخص می کند. هر چه کاغذ دیواری ضخیم تر باشد، کیفیت بهتری دارد و ماندگاری آن بیشتر است. از مقایسه وزن دو رول کاغذ دیواری نیز می توانید به تفاوت ضخامت آنها پی ببرید.

 

2-    طرح کاغذ دیواری / مدل کاغذ دیواری

خوشبختانه طرح های کاغذ دیواری به قدری زیاد است که هر انتخابی مدنظر داشته باشید، پیدا خواهید کرد.

 

انواع مدل کاغذ دیواری image

 

انواع مدل کاغذ دیواری image

 

انواع کاغذ دیواری از نظر طرح:

*       کاغذ دیواری مدرن: شامل طرح های مدرن و جوان پسند مثل طرح های هندسی یا شکل های انتزاعی است.

*       کاغذ دیواری کلاسیک: کاغذ دیواری های گل دار، داماسک یا طرح های منحنی جز این گروه است.

*       کاغذ دیواری فانتزی: کاغذ دیواری هایی که رنگ های تند و طرح های شلوغ دارند. 

*       کاغذ دیواری ساده و راه راه: کاغذ دیواری که طرح خاصی ندارد یا صرفا راه راه است.

*       کاغذ دیواری سه بعدی: طرح این کاغذ دیواری کاملا برجسته به نظر می رسد و می تواند مدرن یا کلاسیک باشد.

  

برای انتخاب مدل کاغذ دیواری باید به سبک مبلمان و پرده توجه کنید. کاغذ دیواری کلاسیک که بیشتر در سالن پذیرایی منازل، هتل ها و تالارها به کار می رود، با مبلمان استیل و پرده های کلاسیک مناسب است. از طرفی کاغذ دیواری سه بعدی و مدرن با مبلمان راحتی یا ساده به کار می رود. قبل از انتخاب طرح کاغذ دیواری، حتما از مشاوره طراح دکوراسیون کمک بگیرید.

 

3-    رنگ کاغذ دیواری

علاوه بر اینکه رنگ کاغذ دیواری باید با رنگ کف (سرامیک، لمینت، کفپوش)، مبلمان و پرده هماهنگی داشته باشد، میزان نور طبیعی فضا و اندازه آن نقش مهمی در انتخاب رنگ کاغذ دیواری دارد. کاغذ دیواری رنگ تیره را به هیچ وجه نباید در فضای کوچکی که نور کمی دارد به کار برد. همچنین سعی کنید از کاغذ دیواری های تیره رنگ (که معمولا خیلی هم شیک هستند) فقط برای دکور یک دیوار استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت، نورپردازی فضا است. کاغذ دیواری هایی که اکلیل دار و متالیک هستند، با نورپردازی مستقیم روی آن، خیلی زیباتر دیده می شوند. رنگ نور تابینده شده روی کاغذ باید با رنگ کاغذ دیواری هارمونی داشته باشد. به عنوان مثال نور نارنجی برای کاغذ دیواری های کرم و طلایی و نور آبی برای کاغذ دیواری های طوسی و سفید مناسب است.

 

 

 

 

  

4-    اندازه هر رول کاغذ دیواری

هنگام خرید کاغذ دیواری حتما ابعاد هر رول کاغذ دیواری را سوال کنید و تعداد رول مورد نیاز خود را با توجه به آن مشخص کنید. یکی از کارهایی که باید قبل از خرید کاغذدیواری انجام دهید، اندازه گیری ابعاد دیوارهایی است که دوست دارید کاغذ دیواری بچسبانید. برای این منظور طول دیوارهای مورد نظر را اندازه گرفته و در ارتفاع آن ضرب کنید تا مساحت کاغذ دیواری مورد نیاز به دست آید. مساحت را با فروشنده کاغذ دیواری یا طراح خود در میان بگذارید تا تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیازتان را به شما بگوید.


 

خدمات فروش و پس از فروش کاغذ دیواری

انتظار می رود که فروشگاهی که کاغذ دیواری را از آن تهیه کرده اید، این خدمات را به شما عرضه کند:

 

1-    مشاوره دکوراسیون داخلی: بعضی اوقات مشاوره دکوراسیون با بازدید محل همراه است که طراح تسلط کافی روی فضا پیدا کند و بهترین راهنمایی خرید کاغذ را ارائه کند. خدمات مشاوره دکوراسیون آرکس کاملا رایگان است.

 

2-    حمل کاغذ دیواری: بعضی اوقات شما رول های کاغذ دیواری را از فروشگاه تحویل می گیرید که هزینه ای ندارد. اما اگر دوست داشته باشید کاغذ دیواری را در محل نصب دریافت کنید، هزینه حمل از شما گرفته می شود.  

 

3-    پس گرفتن رول کاغذ دیواری: فروشگاه کاغذ دیواری موظف است رول کاغذ دیواری را که هنوز باز نشده است تا مدتی پس از فروش، پس گرفته و مبلغ آنرا به شما برگرداند.

 

4-    نصب کاغذ دیواری: فروشنده کاغذ دیواری به شما نصاب حرفه ای کاغذ دیواری معرفی می کند.


نصب کاغذ دیواری image