دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

اولین طراح داخلی

بانویی که حرفه طراحی داخلی را ابداع کرد


السی ولف (Elsie de wolfe) در سال 1859 در آمریکا به دنیا آمد. شرایط اقتصادی خوب و روابط قوی خانوادگیش این امکان را برایش فراهم کرد که در اواخر قرن نوزدهم به دربار ملکه ویکتوریا راه پیدا کند. در آنجا با روش زندگی لوکس آشنا شد و از مد لباس و دکوراسیون فضای داخلی که در اطراف خود می دید به سرعت یاد گرفت. با ورود به دنیای بازیگری کم کم به محافل اعیان و اشراف در نیویورک، پاریس و لندن راه پیدا کرد و به این ترتیب دایره قوی از دوستان با نفوذ و ثروتمند پیدا کرد.

السی ولف اولین طراح داخلی حرفه ای















تا اول قرن بیستم گرچه همه ثروتمندان از معماری داخلی بسیار شیک در منازل خود استفاده می کردند، ولی دکوراسیون داخلی به عنوان یک حرفه مجزا وجود نداشت. السی ولف با علاقه ای که به دکوراسیون منازل داشت و استعدادی که در این زمینه از خود نشان داد، خود را به عنوان یک طراح داخلی حرفه ای معرفی کرد و انجام طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون خانه بسیاری از افراد بانفوذ و ثروتمند زمان خود را به عهده گرفت.

او حرفه اش را با دکور آپارتمان بزرگ خود در منهتن آغاز کرد که به عنوان مکانی برای مهمانی های اعیان نشینان نیویورک استفاده می شد. طبع و ذوق هنری که در دکور آپارتمان خود به کار برده بود، باعث شد که طراحی دکوراسیون کلوپ Colony به او سپرده شود. این اولین پروژه طراحی دکوراسیون السی به عنوان حرفه بود. وقتی این پروژه در سال 1907 به پایان رسید، موقعیت السی به عنوان یک طراح داخلی حرفه ای تثبیت شد. از آن به بعد تا 30 سال آینده السی به عنوان بزرگترین طراح داخلی دنیا به شمار می آمد و پروزه های بزرگ و مهمی به او سپرده شد.


 دکوراسیون داخلی آپارتمان السی 

 

 یکی از ویژگی های برجسته در کار السی پرهیز از سبک هنری ویکتوریایی بود که در آن زمان بسیار رایج بود. همین مساله طراحی های السی را خاص و متفاوت می کرد. او در کارهایش از عناصری مثل نور طبیعی، فضاهای باز که به بیرون راه داشتند و آینه استفاده می کرد. فلسفه او بهره بردن از "سادگی" در دکوراسیون بود که تا آن زمان به هیچ عنوان رایج نبود. السی ولف در سال 1913 کتابی با عنوان "خانه با سلیقه خوب" نوشت که اولین کتاب در زمینه دکوراسیون داخلی به شمار می رود و بسیار پرفروش و مهم شد. او در این کتاب، بانوان را به استفاده از سلیقه و قریحه هنری در چیدمان خانه خود تشویق می کند.