دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

نکات خرید پارکت-لمینت

هنگام خرید پارکت لمینت به چه نکاتی دقت کنیم؟

 

در مقاله انواع پارکت-لمینت درباره انواع پارکت و مشخصاتی که درباره پارکت وجود دارد صحبت کردیم. در این مقاله نکاتی ریزی را که هنگام خرید پارکت باید به آن توجه کرد، بررسی می کنیم. زمانی که تصمیم شما برای خرید پارکت قطعی شد و درباره قیمت، ضخامت و رنگ آن تصمیم گرفتید، این سوال ها را از فروشنده بپرسید؟

 

*    آیا راه رفتن با کفش و سندل روی پارکت صدا ایجاد می کند؟ 

یکی از نکات مهم در خرید پارکت توجه به بی صدا بودن آن است. پارکت های با جنس مرغوب صدا ایجاد نمی کنند. ولی پارکت هایی که عمدتا ایرانی یا چینی هستند معمولا صدا می دهند. توجه داشته باشید که بی صدا بودن پارکت امری جدا از بی صدا بودن فوم است (فوم هنگام نصب پارکت به صورت یک لایه زیر آن قرار می گیرد. فوم هم باید Silent یا بی صدا باشد).

 

*    آیا پارکت ضد آب است؟

بعضی از انواع پارکت ها ضد آب هستند. این به آن معنا نیست که اگر به طور مداوم در معرض آب باشند خراب نمی شوند. بلکه آب به حجم کم در مدت زمان کوتاه آنرا خراب نمی کند. این مسئله به جنس لمینت روی آن بستگی دارد، چراکه به هر حال جنس پارکت از چوب است و در معرض آب باد می کند.

 

*    آیا ضد حریق است؟

پارکت از جنس چوب است و به صورت طبیعی آتش می گیرد. منظور از پارکت ضد حریق، پارکتی است که لمینت روی آن در مقابل آتش سیگار مقاوم است. اگر کبریت روشن شده روی آن بیافتد، اگر سریع خاموش شود، پارکت- لمینت خراب نمی شود.

 

*    آیا جای لک روی پارکت می ماند؟

پارکت هایی که جنس لمینت خوبی دارند، جای لکه را نشان نمی دهند. این یکی از مهمترین ویژگی های پارکت است، بخصوص اگر رنگ آن روشن باشد.

 

مجموعه مقاله های پارکت- لمینت