دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

دکوراسیون و کاغذ دیواری آرکس

پخش و اهدای نمایندگی کاغذ دیواری- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری سیسمیک

تولید کاغذ دیواری ضد زلزله (سیسمیک)

 

در زمان وقوع زلزله دیوارها هم مثل انسان ها تکان می خورند. آجرها ترک برمیدارند و دیوار ریزش پیدامی کند. دانشمندان علم مواد آلمانی کاغذ دیواری سیسمیک تولید کرده اند که می تواند در هنگام وقوع زلزله از ریزش دیوار جلوگیری کند.

 

دانشگاه و مرکز تحقیقات تکنولوژی کارسلو (KTI) آلمان از دهه 1990 تا به حال در تلاش است که پوششی کاغذی برای نگه داشتن دیوارها هنگام زلزله تولید کند. بالاخره تیم تحقیقاتی در سال 2010 موفق به ساخت کاغذ دیواری سیسمیک شد. با ارتقا کیفیت این ماده تولیدی، دانشگاه KTL در سال 2014 کاغذ دیواری ضد زلزله خود را عرضه کرد.

 

کاغذ دیواری ضد زلزله

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چسب کاغذ دیواری سیسمیک

برای جلوگیری از ریزش دیوارها صرفا استفاده از کاغذ دیواری سیسمیک کافی نیست. چراکه چسب مخصوص کاغذ دیواری های معمولی تحمل تکان های شدید دیوار را ندارد. به همین دلیل دانشمندان دانشگاه KTL، چسب مخصوصی برای این کاغذ دیواری تولید کرده اند. برای این منظور یک ماده نرم، قابل انعطاف و چسبناک با استفاده از آب و مقدار زیادی پلیمر پلی پورتان تولید شد.

وقتی چسب به شیارهای دیوار نفوذ کند، آب درون آن بخار شده و باعث می شود چسب کاملا به مواد دیوار گیر کند.  همینطور وقتی کاغذ دیواری روی چسب قرار بگیرد، کاملا توسط پلی پورتان احاطه میشود.

کاغذ دیواری ضد زلزله

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاغذ دیواری سیسمیک در یک شبیه سازی زلزله آزمایش شده است. ساختمانی که این کاغذ دیواری در آن به کار رفته بود، فرو نریخت. قرار است از سال 2014 به بعد کاغذ دیواری سیسمیک به صورت انبوه تولید شود. قیمت این کاغذ دیواری از کاغذ دیواری معمولی بیشتر است. ولی برای مردمی که در مناطق زلزله خیز زندگی می کنند، ارزش خرید دارد.